כל מעצב או אומן, חושש מהדבר הלא נודע הזה בינה מלאכותית. אך האם באמת יש לנו ממה לדאוג ויום אחד היא תחליף את כולנו?
לא עבר זמן מהיום הזה שהבינה המלאכותית הגיעה לעולמנו בכל פניה האפשריות, בין אם אשפית התמונות, יצרנית הווידאו, CHAT GPT, או ייצור הסאונד. וכולם פחדו לגשת אליה, אבל לא נמנעו מלשמוע אותה.
אם פעם היינו צריכים לפתוח ספרים, לחפש בגוגל או ביוטיוב, היום אנחנו יכולים לקבל את אותה תוצאה במהירות ומבלי להתאמץ. אבל אם רק נוכל לגשת וללמוד אודות הבינה המלאכותית, נבין שאנחנו יכולים לנתב אותה לטובתנו האישית, ולא להיבהל כל כך מתחושת האיום הקיומי שלה עלינו ועל מקצוענו.
המעצבים שבנינו בטח יודעים שכישרון ועין עיצובית לא כל כך קל להחליף' אבל השראה, זה משהו שכולנו משתמשים ביום יום בעבודתנו.
הכלי ראשון שהבינה המלאכותית יכולה לאפשר למעצבים להשתמש בו הוא השראה. שילוב נכון בין Chat GPT ואחת מתוך אתרי/תוכנות ייצרני התמונות ב-AI יכולים לתת לנו המון השראה, ידע, ולאפשר לנו לחקור ולהעמיק בדרך יותר מתומצתת ויותר ויזואלית לפני שניגש לפרויקט מסוים.
מאחר ו-GPT מאסף לנו מידע קיים ונתונים מדויקים, לפעמים כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה פשוט לשאול ולהגיע לתוצאה שתוביל אותנו לפתרון הבעיה שאנחנו עומדים בפנייה, בין אם פשוטה או מורכבת, בין אם זה מסר, שאנחנו מחפשים את המילים הנכונות להעביר אותו, או פלונטר שנקלענו אליו בזהות מיתוגית, ואפילו בעיות קטנות כמו איזה פיט'צר הוא הנכון ביותר לשימוש כאשר אנחנו עובדים באחת מתוכנות העיצוב. וכמובן, אופן השימוש בו.
כלי שני שיכול לעזור למעצבים, הוא שימוש בייצור התמונות של הבינה המלאכותית. נכון שאין כמו צילום אמיתי ואותנטי. אבל היעילות הזו שאנחנו יודעים שאפשר להביא את מה שאנחנו חושבים בכמה לחיצות פשוטות על המקלדת. אין שני לה.
הבינה מלאכותית עוד רחוקה מלהחליף את הצלמים, הציירים והמאיירים שבנינו, שבסוף יכולים להבין אותנו הכי טוב כשאנחנו רוצים לייצר סדרה של תמונות, איורים, ציורים ולבטא רגש. אבל גם האנשים האלו, כישרוניים ככל שיהיו, יכולים לקבל מושג כללי בין אם רק יקבלו השראה וכיוון שיכולים לנתב בדיוק את מה שהלקוח רוצה מהם.
בין אם מעצב בחר שלא להשתמש בצלם או צייר, ופשוט להשתמש בתמונה שיצר בבינה המלאכותית, הוא יכול לעשות פלאים כל עוד הוא ידע איך להשתמש בה נכון. פוסטים, כרזות, פוסטרים, או סדרת איורים – דלתות ה-AI ללא ספק פתחו אותנו לעולם שלם של מאגרי תמונות לשימוש.
הכלי השלישי הוא סאונד. בטח יצא לחלקכם לשמוע לא מעט בטיקטוק או ברשתות חברתיות אחרות, סאונדים של קול או שמע בסרטונים. תרשו לנו להפתיע אתכם ולהגיד לכם שזה סאונד שנוצר ב-AI.
אפשר להיות רגועים, ה-AI עוד רחוקה מלהחליף אתכם הזמרים, הקריינים, או המדובבים שבנינו. תסירו את הדאגה הזו מליבכם. קשה להאמין שחלקם יקרו אי פעם. הבינה המלאכותית לא מתכוונת להחליף את הרגש שבהגשת טקסט, כזה או אחר, היא באה פשוט לעזור לנו, יוצרי התוכן והמדיה, להנגיש את הסרטונים שאנו מייצרים מבלי להתאמץ יותר מידי. וללא ספק היא מלמדת אותנו ועוזרת לנו להכיר כלים חדשים ולתת לנו אינפורמציה חדשה שיכולה לפעמים לעזור לנו להתמודד עם חוסרים ובעיות שאנו נתקלים בהנגשת הוידאו שאנו מייצרים.
חשוב לזכור – הבינה המלאכותית לא יכולה להגיע לתוצאות בלעדינו, המעצבים, האנשים שמאחורי המסך. היא לא יכולה לייצר את הרגש והאותנטיות. אלה אנחנו שצריכים לנווט אותה להביא אותנו לתוצאה הטובה ביותר עבורנו. כזו שתעביר רגש. פרויקט טוב שנעשה דרך בינה מלאכותית, הוא פרויקט שניתן לראות דרכו את היד העיצובית שלנו, ואת הצבע והסגנון של כל מעצב באשר הוא.
לכן, מעצב טוב עדיין צריך להיות זה שמרכיב פרויקט דרך כל הפאזל כלים שניתן לו, ועדיין להצליח להעביר את המסר, הרגש, והאותנטיות.
ביום שלא תפחדו ממנה, אלא תאמצו אותה אליכם – אתם תהיו המעצבים הכי עשירים בידע ויכולות בעולם.