אילון מאסק מודיע: השתלנו שבב נוירלינק במוח אדם

מאת: השקעות | 01/02/24

ההכרזה של אילון מאסק על השתלת שבב נוירלינק במוח האדם היא לא פחות ממהפכה טכנולוגית!

החברה, שהוקמה ב-2016, שמה לה למטרה ליצור ממשק מוחי-מחשב כוללני שישפר באופן משמעותי את חייהם של אנשים עם צרכים רפואיים מיוחדים, וכעת מתקדמת לעבר המימוש המעשי.

בהתאם לדיווחים, השבב של נוירלינק, שגודלו כ-24 מ"מ, נכנס לתוך הגולגולת ומחובר לעשרות אלקטרודות זעירות המושתלות במוח עצמו. אלה עוסקות בקליטת אותות חשמליים מנוירונים, ומספקות מידע מפורט על פעילות המוח. היכולת לקרוא ולתרגם את אותות המוח בזמן אמת עשויה לשנות את עולם הרפואה כפי שאנו מכירים

אילון מאסק / צילום: Shutterstock

מאסק צייץ כי המוצר הראשון של נוירלינק ייקרא "טלפתיה", וציין כי השבב "יאפשר שליטה במכשיר הסלולרי או במחשב, ודרכם כמעט לכל מכשיר אחר, על־ידי חשיבה בלבד". דמיינו מצב שבו אדם יכול לתקשר ולשלוט במכשירים דיגיטליים מבלי להזיז אף איבר בגופו. זו אינה רק פנטזיה מדע בדיוני, אלא מציאות שנוירלינק שואפת להפוך להיות נגישה לכול.

יחד עם זאת, כל פיתוח טכנולוגי גדול מעורר שאלות אתיות ובטיחותיות. קריטיות רבה מופנית כלפי השימוש בטכנולוגיה זו, עם דאגות לגבי השפעתה על הפרטיות והאוטונומיה האישית. כמו כן, ישנם אתגרים רבים הקשורים לאופן שבו המוח יגיב לאורך זמן לנוכחות של שבב זר בתוכו.

כך או כך, נוירלינק שוברת גבולות ומתמקדת בחקר ופיתוח של פתרונות חדשניים שיכולים להפוך למציאות קרובה. עבור רבים, השתלת השבב מייצגת צעד עצום לעבר המציאות של המחר, שבה האדם והמכונה מתמזגים ליצירת סינרגיה חדשה ומרתקת.

כתבות נוספות

נוף קסום וחיי קהילה – המסע אל צופים

רק 7 ק"מ מכפר סבא, נמצאת פנינה ירוקה שעוד לא גיליתם.
לכתבה המלאה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024: זיכרון עמוק, מצעד ותקווה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה לשנת 2024, המתקיים השנה תחת הכותרת "הקהילה היהודית ושברה".
לכתבה המלאה

ההוריקן פה! עדן גולן חשפה את השיר הישראלי לאירוויזיון 2024

לאחר חודשים של ספקות ופוליטיקה, השיר של ישראל לבמה הגדולה של האירוויזיון כאן, והוא מלא בעוצמה ופראות, כמו גולן עצמה.
לכתבה המלאה

הבינה המלאכותית משדרגת את עולם העיצוב!

כל מעצב או אומן, חושש מהדבר הלא נודע הזה בינה מלאכותית. אך האם באמת יש לנו ממה לדאוג ויום אחד היא תחליף את כולנו? לא עבר זמן מהיום הזה שהבינה המלאכותית הגיעה לעולמנו בכל פניה האפשריות, בין אם אשפית התמונות, יצרנית הווידאו, CHAT GPT, או ייצור הסאונד. וכולם פחדו לגשת אליה, אבל לא נמנעו מלשמוע […]
לכתבה המלאה