המבצע שהפך לכאוס: אל על חילקה כרטיסים בחינם וגרמה לסערה

מאת: השקעות | 21/02/24

חברת התעופה אל על יצאה במהלך יוצא דופן והציעה עשרת אלפים כרטיסי טיסה בחינם לחיילים ולמילואימניקים שהשקיעו למעלה מ-30 ימים במילואים מאז פרוץ המלחמה.

המהלך, שנועד להעניק תמריץ ותודה למשרתי הביטחון, הוביל לתגובות חריפות וביקורות עקב הביצוע הלקוי והאותיות הקטנות.

מיד עם הכרזת המבצע, יותר מ-60 אלף איש התחברו בו זמנית לאתר החברה במטרה להשיג את הכרטיסים המיוחדים. אך האושר הפך במהרה לתסכול כאשר האתר קרס תחת העומס הכבד, ורבים נותרו ללא כרטיס ועם תחושת אכזבה גדולה.

הביקורות לא איחרו להגיע, והחברה נאלצה להתמודד עם שאלות לגבי ההכנות למבצע והבחירה בקהל היעד. התגובות ברשתות החברתיות היו חריפות, וכללו טענות לגבי הפליה של שוטרים וכוחות הביטחון האחרים, וכן טענות על חיילים קרביים שלא היו במצב להירשם למבצע בזמן הפעילות המבצעית.

בתגובה ללחץ הציבורי, אל על הודיעה על פתיחת מלאי נוסף של אלפי כרטיסים, אך גם הפעם האותיות הקטנות היו חשובות: הכרטיסים לא כללו מיסי נמל, והיו מוגבלים לחיילים ומילואימניקים בלבד, ללא אפשרות לכלול בני משפחה.

הביקורת המרכזית שהועלתה הייתה על הבחירה להגביל את ההטבה לחיילים ומילואימניקים בלבד, תוך השארת קבוצות נוספות שסיכנו את חייהם למען המדינה מחוץ למבצע. בנוסף, הועלתה ביקורת על כך שהאתר לא עמד בציפיות וקרס תחת העומס, מה שהותיר רבים ללא אפשרות להירשם כלל.

למרות הביקורות, אל על המשיכה להדגיש את מחויבותה לתמוך בחיילי צה"ל ובמילואימניקים, והבטיחה להמשיך ולפעול למען הקהילה בעתיד. עם זאת, המבצע הזה שימש כתזכורת לחשיבות התכנון המדוקדק והתגובה המהירה לצרכים ולביקורות של הציבור.

כתבות נוספות

נוף קסום וחיי קהילה – המסע אל צופים

רק 7 ק"מ מכפר סבא, נמצאת פנינה ירוקה שעוד לא גיליתם.
לכתבה המלאה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024: זיכרון עמוק, מצעד ותקווה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה לשנת 2024, המתקיים השנה תחת הכותרת "הקהילה היהודית ושברה".
לכתבה המלאה

ההוריקן פה! עדן גולן חשפה את השיר הישראלי לאירוויזיון 2024

לאחר חודשים של ספקות ופוליטיקה, השיר של ישראל לבמה הגדולה של האירוויזיון כאן, והוא מלא בעוצמה ופראות, כמו גולן עצמה.
לכתבה המלאה

הבינה המלאכותית משדרגת את עולם העיצוב!

כל מעצב או אומן, חושש מהדבר הלא נודע הזה בינה מלאכותית. אך האם באמת יש לנו ממה לדאוג ויום אחד היא תחליף את כולנו? לא עבר זמן מהיום הזה שהבינה המלאכותית הגיעה לעולמנו בכל פניה האפשריות, בין אם אשפית התמונות, יצרנית הווידאו, CHAT GPT, או ייצור הסאונד. וכולם פחדו לגשת אליה, אבל לא נמנעו מלשמוע […]
לכתבה המלאה