סוף לאחסון חינמי בגוגל: מעכשיו אתם הולכים לשלם על גיבוי הוואטסאפ שלכם

מאת: השקעות | 01/02/24

גיבוי וואטסאפ של משתמשי אנדרואיד בשרתי גוגל, שהיה עד כה חינמי, עומד להפוך לעבר.

גוגל הודיעה על שינוי מהפכני שישפיע על כל המשתמשים: הגיבויים יחויבו בתשלום וייכללו במכסת האחסון של המשתמשים בגוגל דרייב. על המשתמשים יהיה לבחור בין רכישת מקום אחסון נוסף לבין הסתפקות ב-15GB החינמיים המוצעים.

גוגל מציעה מספר אפשרויות לאחסון בתשלום, שמתחילות ב-100GB ב-80 שקלים לשנה ועד לאופציות נוספות של נפחים גדולים יותר בתשלום חודשי. השינוי מצביע על כוונת גוגל להגביר את שימוש המשתמשים בתוכניות התשלום של Google One.

עם השינוי החדש, יש לשקול את האופציות הקיימות: האם לשדרג את החבילה לאחסון נוסף או לנסות להסתפק בנפח החינמי. לצורך כך, חשוב לבדוק כמה אחסון נצרך עבור גיבויי וואטסאפ, תמונות, סרטונים ומסמכים אחרים שנשמרים בענן.

גודל הגיבוי של וואטסאפ עשוי להיות משמעותי, במיוחד למי שמשתמש באפליקציה לשליחת תמונות וסרטונים באופן קבוע. וואטסאפ, מצדה, עשתה מאמצים להקטין את גודל הגיבויים על ידי הפחתת נפח הקבצים, כדי לאפשר למשתמשים להמשיך ולגבות את היסטוריית הצ'אט שלהם תוך שמירה על המכסה החינמית.

בעידן הדיגיטלי, בו אנו מצטברים על כמות עצומה של מידע ונתונים, השינוי של גוגל ידרוש מהמשתמשים להיות מודעים יותר לשימושם בשטח האחסון הענני. ניהול נכון של הנתונים יכול לכלול מחיקת שיחות ומדיה לא נחוצים, קביעת הגדרות להורדה אוטומטית של מדיה והשימוש בהודעות נעלמות בשיחות מסוימות.

השינוי יביא גם אתגרים וצרכים חדשים, כמו למשל, צורך לבחון קרוב לפרק זמן החידוש של המנוי את נפח השימוש ולהחליט האם יש צורך בשדרוג. משתמשים יכולים להשתמש בכלים שגוגל מציעה כדי לנהל ולבדוק את האחסון שלהם, ולהחליט בהתאם לצרכיהם האישיים.

גוגל עשויה להציע מבצעים והטבות למנויים חדשים ב-Google One, אך המשתמשים יצטרכו לשקול את ההוצאה הכלכלית לעומת השימוש האפקטיבי של השטח הענני. בסופו של דבר, המעבר לתשלום עבור שירותי אחסון ענניים מעיד על שינוי מגמה בשימוש בטכנולוגיות ענניות, ומציב בפני המשתמשים החלטות חדשות בנוגע לניהול הנתונים והמידע הדיגיטלי שלהם.

כתבות נוספות

נוף קסום וחיי קהילה – המסע אל צופים

רק 7 ק"מ מכפר סבא, נמצאת פנינה ירוקה שעוד לא גיליתם.
לכתבה המלאה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2024: זיכרון עמוק, מצעד ותקווה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה לשנת 2024, המתקיים השנה תחת הכותרת "הקהילה היהודית ושברה".
לכתבה המלאה

ההוריקן פה! עדן גולן חשפה את השיר הישראלי לאירוויזיון 2024

לאחר חודשים של ספקות ופוליטיקה, השיר של ישראל לבמה הגדולה של האירוויזיון כאן, והוא מלא בעוצמה ופראות, כמו גולן עצמה.
לכתבה המלאה

הבינה המלאכותית משדרגת את עולם העיצוב!

כל מעצב או אומן, חושש מהדבר הלא נודע הזה בינה מלאכותית. אך האם באמת יש לנו ממה לדאוג ויום אחד היא תחליף את כולנו? לא עבר זמן מהיום הזה שהבינה המלאכותית הגיעה לעולמנו בכל פניה האפשריות, בין אם אשפית התמונות, יצרנית הווידאו, CHAT GPT, או ייצור הסאונד. וכולם פחדו לגשת אליה, אבל לא נמנעו מלשמוע […]
לכתבה המלאה