מתכננים קניית דירה? מזל טוב! ככה תעשו את זה נכון.

מאת: השקעות | 17/12/23

קניית דירה היא אחת מההחלטות הכבדות והמרכזיות בחיינו. עם הרבה אפשרויות וחופש בשוק הנדל"ן, חשוב להיכנס לתהליך הזה בצורה מדודה ומתוכננת. ככל שהתכנון יהיה יסודי, כך גם הסיכוי לקבל את הדירה המושלמת ולחיות בה בשקט ובנחת יעלה.

קניית דירה היא התרסה בחיינו, ולכן כל פרט חשוב. המיקום, המצב הפיזי של הדירה, וכמובן – התקציב. חשוב שתתייחסו לכל הגורמים בהחלטה שלכם לקנות דירה חדשה.

הנה לכם 5 טיפים שיעשו לכם קצת סדר בקניית דירה חדשה:

התקציב המדויק – הקדישו זמן להערכת התקציב בצורה יסודית ומדויקת.

כלומר, לא רק להתעקש על מחיר הדירה עצמו, אלא לקחת בחשבון את כל העלויות המשניות שיהיו לכם בדרך: כמו ארנונה, תחזוקה ומיסים. תכננו לתקציב לא רק להיום, אלא גם לעתיד.

בחינת השוק – הרבה לפני שתכנסו לתהליך הרכישה, היכנסו לפרטי השוק באזור שאתם רוצים. הכירו את המחירים הממוצעים באזור, גדלי הדירות, הסביבה של הפרויקט שבו אתם רוצים לרכוש, וכך תוכלו להעריך אם המחיר של הדירה שאתם רוצים מסתדר לפי התקציב המדויק שבניתם לכם.

בדיקת מצב הנכס – מצאתם דירה שאהבתם? דבר ראשון בצעו סיור מפרוט בנכס. בדקו את מצב הקירות, התקרות, וכל פרט פיזי שיכול להיות בדירה. שימו לב לא להתעלם מתחזוקה ותקלות שאולי קיימות בשטח הדירה. טיפ בתוך טיפ –  קפצו לשכנים העתידיים שלכם, תנסו לבדוק דרכם על מצב השכונה, הבניין וגם לשתות קפה כמובן.

היכרות עם השכונההמיקום הוא סופר חשוב, אך חשוב גם להבין מה החיים בשכונה. האם יש לכם כמעט כל מה שתצטרכו במרחק הליכה קצר מהשכונה? בתי ספר? בתי עסק? גינות משחקים? אולי  השכונה בא אתם הולכים לקנות דירה.

תיקחו איתכם מומחים – ברוב המקרים עדיף, ואפילו די חייב להיעזר במומחים שזאת העבודה שלהם. סוכני נדל"ן ועורכי דין יכולים לספק ייעוץ יקר ערך, ולוודא שאתם לא נפלים לפח הטעויות הנפוצות. נכון, אולי תצטרכו להכניס את התשלום שתצטרכו לתת להם לתקציב שבניתם בטיפ הראשון, אך בהחלט עזרה וייעוץ יוכלו לחסוך לכם הוצאות רבות אחר כך, ולמנוע טעויות של מתחילים.

אם מסע קניית הדירה שלכם יהיה מתוכנן ומדויק, זה בהחלט יכול להיות מסע מוצלח, ואפילו מהנה.

יום ו 26 באפריל ,2024 | י"ח ניסן התשפ"ד

עדכונים

כתבות נוספות

נוף קסום וחיי קהילה – המסע אל צופים

רק 7 ק"מ מכפר סבא, נמצאת פנינה ירוקה שעוד לא גיליתם.
לכתבה המלאה

GARDEN TOWERS – משהו טוב קורה בבת ים!

בלב בת ים, מוקם בימים אלו פרויקט פינוי בינוי חדשני, כשהמטרה היא להפוך את אזור רחוב החשמונאים ויוספטל למרכז דיור חדשני ומודרני
לכתבה המלאה

שיכון ובינוי משיקה קמפיין לציון 100 שנה להיווסדה

את הקמפיין יוביל סרטון בבימויים של זוכי שני פרסי האמי גלעד אבנט וסתיו נחום
לכתבה המלאה
יום ו 26 באפריל ,2024 | י"ח ניסן התשפ"ד

עדכונים